TRENDURI ȘI SOLUȚII PENTRU PROMOVARE ONLINE ÎN 2021

27.01.2021
Trenduri și soluții pentru promovare online în 2021

 

Puțini, if any, s-ar fi așteptat la ceea ce 2020 avea să ne aducă: incertitudine, schimbare, distanțare. Și mai puțini au fost cei care au reușit să țină pasul, să se detașeze de forecast-urile anilor precedenți, de normalul abordat în marketing până atunci, și să performeze la nivelul la care se așteaptă consumatorii online.

În 2020 a fost mai clar decât niciodată cât de important este online-ul pentru afacerile de toate dimensiunile. După o expansiune proeminentă a digitalului, 2021 pune accentul pe flexibilitatea, reziliența și agilitatea advertising-ului – iar noi suntem pregătiți.

 

De ce marketing online?

În trecutul demult uitat, companiile nu credeau în necesitatea marketing-ului - de cele mai multe ori din lipsa unor rezultate directly linked de fiecare canal și acțiune în parte. Lipseau cifrele, rapoartele exacte, reach-ul fiecărui tip de canal de marketing și idee abordată, pentru a demonstra că există rezultate.

Odată ce mediul online a prins amploare, business-urile au înțeles necesitatea de a fi prezente în fața consumatorilor înafara unor limite geografice sau program orar.

Nu doar că promovarea pe canalele online este acum ușor accesibilă, dar vine la pachet cu o garanție: cea a cifrelor. Cu un simplu click vezi câte persoane au interacționat cu postarea ta, câte produse au fost achiziționare din magazinul online, câte like-uri a primit pagina ta de Facebook – toate clar datorate unui anumit tip de reclamă.

Cu puțin efort și research pot fi create campanii eficiente de promovare, pe o multitudine de canale online, la costuri din ce în ce mai mici. Cheia marketing-ului digital rămâne, însă, cunoașterea clientului până la cele mai mici detalii.

 

Trendurile anului 2021 în marketing digital

Pandemia a ridicat ștacheta: în online-ul de astăzi câștigă conținutul ce nu urlă „reclamă!”, cel ce vine natural, înglobat în viața de zi cu zi a consumatorilor. De aceea, pentru a putea performa la nivelul așteptărilor, trebuie să ținem cont de următoarele trenduri:

Noul rege al social media: short-form videos

Plictiseala oamenilor a crescut semnificativ odată cu izolarea, iar răbdarea și-a atins limitele. În aceste vremuri, oamenii s-au reorientat spre videoclipurile scurte, îndrăgostiți fiind de tot ceea ce este rapid și cathcy. Din exact aceste motive TikTok este platforma preferată a generației Z iar Instagram a introdus reels-urile pentru a ține pasul.

Având în vedere creșterea exponențială în consumul social media - ce nu mai este exclusiv datorat internauților tineri - business-urile trebuie să îmbine research-ul cu strategia și creativitatea pentru a fi capabile să transmită valorile brandului/produsului în cele 8 secunde de atenție dedicate.

Provocarea rămâne mascarea reclamei și mesajului brandului în tonul jovial, fără griji, caracteristic platformei.

Noua provocare: Targetarea în vremea data protection

Spuneam mai sus că o importanță sporită trebuie oferită cunoașterii clientului: cine este acesta, ce îi place, cum se comportă etc. Aceste detalii sunt utile și extrem de importante pentru targetarea reclamelor către consumatorii cei mai profitabili, crescând astfel eficiența fiecărei campanii.

Cu toate acestea, 86% dintre consumatori sunt îngrijorați de modul în care marile companii folosesc datele lor personale tocmai pentru eficiența acestor reclame. Aceste griji aduc provocări pentru targetare, rezultând în inabilitatea companiilor de a crea campanii strict dedicate unui anumit tip de client.

Noile așteptări: Personalizare

În ciuda celor prezentate la punctul anterior, vedem cum consumatorii interacționează numai cu conținut personalizat, atins prin folosirea datelor personale. Consumatorii se dezabonează și evită informațiile pentru „mase”, astfel că marketerii trebuie să personalizeze comunicarea și experiențele pe care le oferă, bazându-se pe interesele, comportamentele și preferințele fiecărui client în parte.

În 2021, personalizarea ne va ajuta pe toți: nu va enerva consumatorul potențial riscând să aducă sentimente negative față de brand, și va salva costurile business-ului tău prin direcționarea resurselor strict către persoanele most likely să cumpere produsele/serviciile tale.

 

Canalele de promovare eficiente

Acum că știm la ce să ne așteptăm de la promovarea online în 2021, este timpul să alegem care dintre platformele dedicate sunt cele mai potrivite pentru atingerea obiectivelor afacerii noastre.

Facebook & Instagram

Astăzi, oricine are un cont de utilizator poate crea și administra campanii de promovare pe aceste platforme. Ele sunt ușor de realizat, și în funcție de scopul ales ne pot aduce vizibilitate, interacțiuni sau conversii.

Deși ambele pot genera foarte multa expunere, nu sunt neapărat eficiente pentru vânzări, deoarece oamenii nu sunt acolo să ia decizi, ci să le evite, să se distingă, să socializeze. Cu toate acestea, progresul lor nu trebuie ignorat pe măsură ce din ce în ce mai mulți consumatori declară că au început să cumpere produse de pe rețelele de social media, deoarece aduc un plus de umanitate reclamelor și produselor prezentate.

LinkedIn

Platforma este dedicată în special mediului de afaceri, așadar promovările aici sunt benefice serviciilor și produselor de tipul business-to-business. Companiile ce doresc să se promoveze pe o astfel de platformă trebuie să acorde mai multă atenție tipului de conținut pe care îl oferă, iar limbajul folosit trebuie să fie formal, profesional.

Targetarea pe această platformă cuprinde segmentarea pe industrie, funcție, abilități, numele sau mărimea companiei etc. Astfel, LinkedIn se dovedește a fi eficient și pentru reclamele plătite de tip HR, prin care companiile caută noi angajați.

Email Marketing

Emailul este una dintre cele mai avantajoase metode de a rămâne în contact cu foști clienți sau clienți potențiali. Marele său avantaj îl reprezintă costul: este un canal ieftin de promovare, iar principalele costuri vin din metoda aleasă pentru a convinge oamenii să lase pe website adresa de email.

Mai mult decât atât, email-ul este un canal asupra căruia avem foarte mult control, spre deosebire de Google sau Facebook ce afișează reclamele acolo unde consideră.

GoogleAds

Promovarea prin Google permite afișarea reclamelor în motorul de căutare sau pe site-urile partenere Google, iar plata se face per click, doar atunci când cineva accesează link-ul promovat. Pe lângă promovarea de tip anunț, GoogleAds oferă o mulțime de reclame, totul bazat pe cuvinte cheie și accesarea lor în motorul de căutare.

Un avantaj important al GoogleAds îl constituie afișarea reclamelor la cerere. Oricât de bine am targeta o reclama pe alte canale, nu putem avea certitudinea că oamenii au si nevoie de respectivele produse. Dar odată ce le caută pe Google, putem fi siguri că apărem în fața unui client deja interesat de produsele pe care le oferim.

 

Totul poate părea puțin copleșitor, cu atât de multe opțiuni și decizii de luat, dar consultanții Artvertising sunt aici să găsească cele mai eficiente metode de a satisface obiectivele afacerii tale.

Ne găsești la 0745 388 000 sau aici: www.artvertising.com.ro/contact

ARTICOLE RECENTE

Oriunde cauți sfaturi despre cum să creezi campanii de marketing de succes, ești sfătuit să începi prin a crea profilul clientului [...]

Andreea Sandu - 10.03.2021

Puțini, if any, s-ar fi așteptat la ceea ce 2020 avea să ne aducă: incertitudine, schimbare, distanțare. Și mai puțini au fost cei [...]

Andreea Sandu - 27.01.2021

La Artvertising, demonstrăm și comunicăm eficiența fiecărei soluții pe limbajul beneficiarului, răspunzând la 4 întrebări simple [...]

Andreea Sandu - 25.01.2021

+ Toate articolele