TRANSPARENȚA TAXELOR - AVANTAJ ÎN VÂNZĂRILE ONLINE

16.05.2019
Transparența taxelor - avantaj în vânzările online

De cele mai multe ori, cumpărătorii sunt dispuși să accepte o plată a transportului în situațiile în care acesta nu este exagerat și este afișat pe toată perioada sesiunii de cumpărare. Transparență. Revin la această idee :)

Un studiu derulat de către agenția de consultanță AlixPartners a lansat un top care ne arată motivele pentru care coșul de cumpărături online este abandonat. Printre motivele principale se numără și costul transportului, care în unele situații este prea mare.

Dacă nu vrei să renunți la ideea de a percepe costuri pe transport, dar nici nu vrei să-ți pierzi potențialii cumpărători, poți proceda astfel:

  1. Oferă un preț mai scăzut pentru transport, în funcție de valoarea coșului de cumpărături
  2. Oferă discount-uri și promoții pentru anumite produse
  3. Impune un prag minim de cumpărături care asigură un transport gratuit
  4. Informează cumpărătorii cu privire la cât trebuie să mai cumpere pentru a beneficia de transport gratuit
  5. Pune la dispoziție transport gratuit doar pentru câteva produse (ex. în funcție de greutate, popularitate, data expirării etc.) sau în diferite perioade din an (ex. Dragobete, Crăciun, Ziua Copilului etc.)
  6. Oferă transport gratuit consumatorilor fideli

Costul pentru livrarea produselor poate constitui un inconvenient pentru consumatori, dar tot ceea ce trebuie să faci e să oferi soluții la această problemă (pentru că utilizatorii văd în acest cost o problemă). Arată-le că-i înțelegi. Arată-le că ai soluții pentru ei. Cum faci acest lucru? Prin transparență.

Cuvântul “transparență” începe să devină deviza după care se ghidează multe afaceri. Consumatorii sunt mult mai informați și educați, astfel că omiterea adevărului într-o vânzare poate îndepărta potențialii consumatori.

Rezumându-ne doar la costurile transportului, transparența poate fi cu ușurință comunicată, sporind astfel încrederea publicului în afacerea pe care o deții.

Cum transmiți ideea de transparență?

Afișează taxele de livrare de la început, încă din pagina de produs. Dacă prețul transportului nu este fix, sfatul nostru este să nu adaugi eventuale costuri suplimentare doar în pagina de finalizare a comenzii. Cumpărătorii trebuie să fie informați cu privire la costuri la fiecare pagină pe care se află.

O altă opțiune ar fi să justifici prețul transportului: livrarea este mai rapidă, produsul este perisabil/ fragil și are nevoie de mai multă atenție etc.

Desigur, toate aceste informații trebuie să fie însoțite de anumite detaliile legate de livrare: returnare, metode de livrare, firme de curierat, garanții, puncte de ridicare personală, modalități de plată, data aproximativă de livrare, prelucrare date cu caracter personal.

Transportul gratuit este un beneficiu des căutat de către cumpărători, uneori fiind preferat în detrimentul reducerilor de preț pentru produsele din magazinul online.

Pentru a nu părăsi coșul de cumpărături, trebuie comunicat frecvent, cu ajutorul alertelor, faptul că se percep costuri pentru transport. Spre exemplu: “Comandă produse de încă X lei pentru cost de livrare Gratuit!”. Astfel dai dovadă de transparență, arăți grijă pentru coșul clientului și ești acolo pentru a-i oferi soluții.

De asemenea, o comunicare sinceră și soluțiile pentru salvarea costurilor arată publicului grija pe care o ai pentru portofelul lor.

ARTICOLE RECENTE

Numărul celor care fac cumpărături online devine din ce în ce mai mare, lucru care duce la dezvoltarea tot mai rapidă a pieței de [...]

Larisa Maria Pața - 07.06.2019

Omnichannel – o strategie de marketing inteligentă folosită uneori inconștient de numeroase brand-uri, care începe să fie din ce în [...]

Larisa Maria Pața - 06.03.2019

Sales Funnel (sau pâlnia de vânzări) reprezintă toate acțiunile online pe care le faci pentru a atrage trafic, păstra și fideliza [...]

Larisa Maria Pața - 30.05.2019

+ Toate articolele