Un scor al paginii analizate se poate determina folosind instrumente de calcul care pot returna un scor diferit. Diferențele care apar la un scor pentru același domeniu web se datorează indicatorilor de performanță aleși și punctajului atribuit fiecărui indicator, în cadrul instrumentului folosit.
Există mai multe instrumente folosite la calculul scorului SEO on-page, unele dintre acestea fiind recomandate de către specialiști cu experiență în optimizarea de site-uri.
Fiecare instrument analizează cel puțin conținutul și calculează scorul paginii analizate, totuși unele instrumente pun accent mai mult sau mai puțin pe anumiți indicatori de performanță. De aceea vom analiza două instrumente diferite care pun accent pe:
1. Indicatori ce țin de vechimea site-ului în online, numărul relevant de backlink-uri și conținut de calitate
2. Indicatori ce țin de calitatea codului de programare, a serverului, a programelor de securitate.
Varianta 1. Scorul paginii analizate este mai mic de 70%
Un website este relevant pentru Google dacă are vechime în mediul online, dacă este updatat permanent cu informații utile pentru utilizatori și dacă are un număr relevant de mențiuni de calitate. Acest lucru înseamnă că putem obține un scor de cca. 70% prin procesul de optimizare tehnică a web site-ului și diferența de cca. 30% din acțiuni de promovare neplătite sau care includ bugete de promovare a web site-ului (e.g. AdWords, jurnalism de promovare). Desigur, aceste procente pot varia în funcție de fiecare web site.
Varianta 2. Criteriul SEO din scorul paginii analizate este de 100%
Unul dintre instrumentele de top care măsoară un scor pentru pagina analizată ține cont de principale criterii:
- SEO - meta, sitemap, robots.txt, indicatori de redirect sau Networking (e.g. Number of links)
- CONȚINUT - titluri și subtitluri, cuvinte cheie și analiza raportului text/cod
- DESIGN - calitatea aspectului, configurarea serverului (DNS, IPv6 protocol) și indicatori ce țin de securitatea site-ului (e.g. SSL)
- PERFORMANȚĂ - timpul de încărcare al unei pagini sau timpul mediu de descărcare a unei informații
- ACCESIBILITATE – accesibilitate pe diferite tipuri de dispozitive (desktop, mobil, tablete), limba atribuită site-ului sau rețelele sociale ale web site-ului.
Putem obține un scor de 100% la toate modulele dacă îndeplinim criterii de performanță atribuite serverului pe care găzduim web site-ul și ale optimizării site-ului. Acest lucru înseamnă bugete pentru servere dedicate și compromisuri la nivel vizual al site-ului.
Pentru a obține un scor de 100% la modulul Conținut e necesar un compromis vizual precum mai mult text pe pagină, în defavoarea elementelor grafice sau a funcționalităților (e.g. codul de programare). Un scor la 100% la Design și Performanță înseamnă bugete ridicate necesare unui server dedicat.
Există reguli care trebuie urmate sau ignorate, însă riscurile asumate de a face anumite acțiuni înseamnă bătălii care urmează să fie câștigate sau pierdute.
Riscurile implicate în procesul de optimizare, pe termen scurt și pe termen lung, sunt legate de buna înțelegere a modului în care Google generează rezultate naturale, adică o înțelegere a tipului de conținut și reguli.
Scopul oricărei campanii este de o obține o mai mare vizibilitate în motoarele de căutare și acest lucru ar fi un proces simplu, în cazul în care nu ar fi multe reguli. Dat fiind acest fapt, rămâne la alegerea noastră dacă le respectăm pe toate.
Care variantă de optimizare a site-ului este corectă și care îmi aduce rezultate?
Ambele variante sunt corecte atât timp cât furnizorul de servicii de optimizare web site are experiență în analiza și alegerea indicatorilor de performanță și folosește instrumente recomandate. Atenție la furnizori care și-au construit instrumente proprii care analizează indicatori special aleși de aceștia pentru a obține scor maxim. De cele mai multe ori aceștia ascund indicatori pe care nu îi pot controla și poți risca să cheltui bugete fără a avea rezultate. Asigură-te că înțelegi ceea ce cumperi, pentru a face o investiție corectă.
Iată un studiu de caz pentru investiția în servicii de optimizare web site.
Specialiștii SEO de la Artvertising îți pot da mai multe detalii despre scorul SEO al site-ului tău pentru a înțelege mai bine care sunt cuvintele cheie care generează conversii și venituri pentru afacerea, astfel încât să poți alege pachetul potrivit de servicii de optimizare web site.
Deși inflația globală este prognozată să scadă în 2024, aceasta va rămâne la nivele nesatisfăcătoare în majoritatea [...]
Agenția Artvertising a realizat Manualul de Identitate Vizuală (MIV) pentru Programul Regional Nord-Est 2021-2027, în colaborare cu [...]
Cauți un cadou corporate care să-ți definească valorile companiei și să transmită un mesaj important despre afacere? La [...]
Agenție Google Ads certificată pentru campanii PPC, Shopping, Display, Video sau Remarketing