CUM SĂ CREEZI PROTOTIPUL CLIENTULUI IDEAL?

10.03.2021
Cum să creezi prototipul clientului ideal?

 

Oriunde cauți sfaturi despre cum să creezi campanii de marketing de succes, ești sfătuit să începi prin a crea profilul clientului ideal pentru afacerea ta. Știi că este important, știi că este nevoie de el pentru că piața este plină de competitori și toată lumea încearcă să ajungă peste simplul zgomot și să se facă remarcat. Știi că reclamele targetate specific pe audiență sunt mult mai eficiente decât cele generale, și știi că e mai bine să știi cu cine și ce să vorbești, decât să spui cuvinte fără însemnătate. Cu toate acestea, nu știi de unde să începi.

O regulă deja cunoscută spune că un procent mic de clienți generează majoritatea profitului, iar ceilalți, deși contribuie la cashflow, pot de fapt să creeze pierderi la fiecare tranzacție. Ce mai mari clienți nu sunt totdeauna și cei mai buni clienți ai tăi, deoarece trebuie să te gândești și la resursele folosite în schimbul vânzărilor. Astfel, scopul tău este cel de a crește vânzările pentru cei mai profitabili clienți, iar în unele cazuri cei mai neprofitabili trebuie lăsați să cumpere de la alt competitor (chiar dacă pare puțin nebunesc).

La Artvertising avem dezvoltat un întreg proces de creare a prototipului clientului tău profitabil. Cheia constă în a pune întrebările potrivite, și vei fi surprins cât de multe lucruri se leagă și câte poți descoperi cu puțin research.

 

Pas. 1 Creează o descriere generală a clientului ideal

Gândește-te ce este important pentru el, ce îl face să te aleagă pe tine, ce atitudine are față de produsul tău. Având în vedere că această descriere este conturată strict în relație cu ceea ce tu oferi, baza de date a companiei și detaliile pe care le știi despre clienții actuali sunt de maxim ajutor. Fiind în business de ceva timp, îți va fi ușor să descoperi ce au ei în comun și pe ce aspect al produsului/serviciului tău pun cea mai mare importanță.

Nu trebuie să te limitezi la atât. Există și o mulțime de alte statistici și rapoarte despre clienții din industria ta, realizate de companii de research. Acestea te pot ajuta să descoperi lucruri la care nu te-ai gândit până atunci, tendințele de consum și care sunt principalele atribute apreciate de consumatorii dintr-o anumită zonă geografică. Deși acestea pot fi foarte costisitoare, unele agenții de publicitate precum Artvertising au acces la ele gratuit.

 

Pas 2. Caută mai multe informații demografice despre clientul ideal

Generația din care fac parte, rolul sexelor în consum și chiar educația lor dictează acțiunile cele mai eficiente pe care le poți aborda pentru a crește vânzările afacerii tale. Este important să știi și dacă stilul lor de viață sau venitul le permite să călătorească sau să investească în anumite produse și servicii. Mamele sau tații singuri, cuplurile, părinții, toți au priorități diferite și de ex. cumpără carnea de pui în gramaj diferit. Dacă cunoști detaliile despre clienții tăi nu vei ști doar cum să îmbunătățești promovarea, ci și produsul în sine, pentru că toate aceste informații vor ghida un pattern în stilul lui de viață și te vor ajuta să știi exact ce, când și cum să îi spui că ești cea mai bună alegere.

 

Ți-ar prinde bine puțin ajutor? Împărtășim cu tine schema după care te poți ghida pentru a crea un profil la nivel profesional al clientului tău. Înscrie-te la newsletter pentru a primi documentul pe email.

Confirm că am peste 16 ani
DA, sunt de acord cu prelucrarea datelor personale în scop de marketing

 

Pas 3. Află nevoile și problemele cu care se confruntă acesta

Astăzi oamenii nu mai caută produse sau servicii, ci soluții. Cine o oferă pe cea mai bună, are șanse să acapareze piața. Nevoile clienților și problemele cu care se confruntă sunt cele care te vor ajuta să creezi un produs eficient și profitabil. Discuțiile cu aceștia sau rezultatele unor grupuri focus din rapoarte te vor ajuta să înțelegi cum îi ajuți TU, și să aduci soluția unor probleme cu care se confruntă majoritatea, drept atribut de vânzare. Vei putea să te pui în locul lui, să vezi produsul din perspectiva clientului și să afli ce îl motivează să cumpere.

 

Pas 4. Stabilește unde, când și cât să apari în fața lui

În funcție de toate datele de mai sus, vei descoperi că clientul tău ideal petrece timp doar pe anumite website-uri, este activ doar pe anumite platforme de social media și reacționează doar la anumite tipuri de mesaj. Stabilește toate caracteristicile de media consumption ale clientului ideal: ce canale, ce intervale orare, ce tipuri de conținut, ce mesaje - prioritizând strategia abordată printr-un raport cost/eficiență - și ești pregătit să îi spui exact ce vrea să audă, când vrea să audă.

E bine de știut că, în funcție de industrie, atragerea unor noi clienți costă până la de 25 ori mai mult decât fidelizarea celor actuali. Focusează-te pe a găsi persoane cât mai asemănătoare celor ce au stat cu tine de-a lungul timpului.

Ne găsești la 0745.388.000 sau la office@artvertising.com.ro

ARTICOLE RECENTE

Oriunde cauți sfaturi despre cum să creezi campanii de marketing de succes, ești sfătuit să începi prin a crea profilul clientului [...]

Andreea Sandu - 10.03.2021

Puțini, if any, s-ar fi așteptat la ceea ce 2020 avea să ne aducă: incertitudine, schimbare, distanțare. Și mai puțini au fost cei [...]

Andreea Sandu - 27.01.2021

La Artvertising, demonstrăm și comunicăm eficiența fiecărei soluții pe limbajul beneficiarului, răspunzând la 4 întrebări simple [...]

Andreea Sandu - 25.01.2021

+ Toate articolele