OMUL FACE BRANDUL. ȘI BRANDUL FACE CE I SE SPUNE.

11.03.2019
Omul face brandul. Și brandul face ce i se spune.

Dar v-ați gândit vreodată că poate consumatorul are aceeași strategie când iese la cumpărături, când alege brand-uri, când poartă o discuție ce privește un anumit produs? Involuntar, și el își face un brief înainte de a cumpăra. De ce vreau să cumpăr?, pe cine cumpăr?, ce știu despre acel brand?, îmi satisface nevoia?, care este bugetul meu?

În anii ce urmează, advertiserii ar putea fi nevoiți să renunțe la brief-ul de agenție și să fie nevoiți să intre în posesia brief-ului de casă. În 2019, se pare că agențiile o să primescă un brief de la consumatori. Comunicarea a devenit atât de transparentă și necesară încât advertiserii devin acei prieteni care sunt alături, ascultă și vin cu sfaturi și rezolvări la problemele și nevoile pieței.

Cum informația de orice natură devine din ce în ce mai ușor de accesat, piața se auto-educă: începe să pună întrebări, caută răspunsuri, vrea să comunicare cu brand-urile.

Ce comunică consumatorul în 2019?

Una dintre industriile care devine treptat acest bun prieten al consumatorului este industria cărnii și a preparatelor din carne.

Consumatorul ne spune că nu are timp. Ne spune că e mereu pe fugă. Ne spune că preferă micile gustări și nu pauzele lungi de masă. Noul consumator se împarte între casă, familie, muncă, studii, hobby și viață socială. Nu are mult timp de gătit, așa că preferă mâncarea gata-preparată și semi-preparatele.

Este în căutare de informații, de experimente, de lucruri noi. Pe scurt, vrea diversitate. Vrea să descopere noi culturi, obiceiuri și noi gusturi. Această dorință poate fi îndeplinită prin folosirea de ingrediente naturale deosebite, cu ajutorul cărora aceștia pot trăi experințe multisenzoriale și ar fi astfel satisfăcuți emoțional.

Prin această diversitate consumatorul ne spune că începe să-și schimbe stilul de viață și vrea acest lucru și de la brand-uri. Își dorește să fie susținut în a urma un stil de viață sănătos, echilibrat.  Vrea alimente vegetale, ingrediente alternative, arome de plante, alimente naturale fără aditivi și conservanți.

Alte industrii

Domeniul lactatelor este și el vizat de către acest consumator educat. El caută produse sănătoase, naturale, pentru calciu sau imunitate, de exemplu. Vrea ambalaje și recipiente de depozitate eficiente, to go, pentru că, așa cum am precizat, noul consumator nu are timp să stea efectiv la masă. Se caută ștampile etice, certificări și se urmărește implicarea brand-urilor în proiecte de responsabilitate socială.

Industria de panificație va fi nevoită să răspundă și ea noilor tendințe ale pieței. Crește cererea de produse vegane, de produse cu ingredinte alternative care înlocuiesc zahărul, de exemplu. Și aici se vor ingrediente naturale care nu au mai fost folosite sau combinate anterior. Nu doar alimentele trebuie să corespundă cererilor consumatorilor, ci și magazinele. Tot mai multe brand-uri investesc în magazine proprii, în care acțiunea de simplă cumpărare a pâinii sau a unui covrig e dusă la un alt nivel. Acum se pot consuma băuturi, se pot savura produsele la fața locului și cumpărătorii pot petrece timp în incinta magazinului.

De la industria vinurilor se cer produse de nișă. Vorbim cu un consumator educat, nu? Acum vrea un vin în funcție de ce consumă. În 2019 va fi urmărită culoarea și gustul, care se dorește să ducă cu gândul imediat la identitatea brand-ului și la ce vrea el să comunice. Rose-ul continuă și în acest an să fie cap de listă în ceea ce privește preferințele cosumatorilor, iar vinul spumant capătă din ce în ce mai mult teren. Și ambalajul este urmărit. Se cosumă mult vin la pahar, prin urmare noile ambalaje se găsesc în miniaturi sau bag in box.

Omul face brand-ul. Și cum piața a devenit mai educată și mai informată cu privire la activitatea brandurilor, așa și marile companii trebuie să devină mai educate și mai informate cu privire la viața de zi cu zi a consumatorilor.

Rețeta fericirii în doi? În cazul de față, o pauză de la gândurile despre vânzare și câștig și o focusare asupra nevoilor și dorințelor pieții. Piața comunică, iar brandul ascultă și vine cu rezolvarea.

Haideți să facem și în 2019 lucruri extraordinare pentru clienții și consumatorii noștri!

ARTICOLE RECENTE

În ultimii ani, companiile caută să se îndepărteze de termenul de cadouri personalizate tradiționale, în favoarea unor [...]

Larisa Maria Pața - 12.07.2019

Pentru companiile care activează de mai mult timp pe piață, o strategie de fidelizare a clienților actuali este destul de profitabilă [...]

Larisa Maria Pața - 24.06.2019

Numărul celor care fac cumpărături online devine din ce în ce mai mare, lucru care duce la dezvoltarea tot mai rapidă a pieței de [...]

Larisa Maria Pața - 07.06.2019

+ Toate articolele