MARKETINGUL PE CATWALK: CE SE POARTĂ ÎN 2020

15.01.2020
Marketingul pe catwalk: ce se poartă în 2020

În acest an se continuă cu trendurile 2019 din marketing și publicitate, dar trebuie să fie mai avansate. Ușor de spus. Spre exemplu conținutul video rămâne în topul preferințelor internauților, dar va fi preferat cel care este din ce în ce mai scurt și totuși bogat în informații. A se observa numărul de utilizatori ai aplicației TikTok care este noua redută de popularitate a celor din generația Z.

Acest lucru nu elimină partea de content, ci din contră, acesta trebuie să fie și mai personalizat, să spună în câteva minute/secunde o poveste întreagă, să transmită o emoție.

Transparența rămâne pentru mult timp unul dintre obiectivele business-urilor pentru că internauții și cosumatorii devin pe zi ce trece mai educați, mai informați, mai atenți cu produsele/serviciile cu care intră în contact. Cu alte cuvinte, o afacere trebuie să fie prietenoasă și transparentă, să stârnească încredere într-o relație cât mai directă cu actualul sau potențialul client.

Haide să vedem ce se poartă în 2020 și cum Artvertising te poate ajuta să implementezi aceste trenduri pentru ca afacerea ta să strălucească ca pe catwalk.

1. Căutările vocale și chatboots

Se preconizează că în 2020 inteligența artificială va înflori și va juca un rol important în viețile noastre. Căutările vocale sunt un tool ușor de folosit, la îndemâna tuturor celor care au un smartphone, iar cum tehnologia Google de recunoaștere a cuvintelor a avansat, acum este mult mai ușor să primești informațiile de care ai nevoie. Cu alte cuvinte, acasă, la birou, în trafic sau în călătorii, îți poți lua asistentul personal digital cu tine.

Pentru ca afacerea ta să se găsească printre primele căutări, Artvertising actualizează cât mai des SEO pentru a ajuta asistenții personali AI să ofere răspunsuri precise despre businessul/domeniul tău de activitate. Site-ul trebuie optimizat cât mai corect pentru a ajunge la public și pentru a atrage vizitatori care vor duce la conversii.

Secretariatul virtual, adică chatboots, rămâne și anul acesta unul dintre trendurile în marketing pentru că eficientizează interacțiunea online cu clienții și îți lasă suficient timp să te ocupi de alte aspecte importante ale afacerii tale.

2. Puterea cuvintelor: poveștile nu mor niciodată

Dar moare răbdarea internauților pentru a căuta prin miile de rezultatele afișate per căutare. Se pare că 38% dintre internauți renunță la a interacționa cu un site dacă nu găsesc informații utile sau întâmpină un layout neprietenos.

Cum te ajută Artvertising? Îmbunătățim viteza site-ului tău, lucrăm și la aspect, design, îl îmbrăcăm frumos și îl accesorizăm cu un content de calitate.

Conținutul relevant rămâne în continuare unul dintre cele mai eficiente instrumente care generează oportunități și conduce la conversii în marketingul digital. Doar că în 2020 acesta trebuie să spună multe cu puține cuvinte, iar aceste puține cuvinte să trasmită o emoție, iar această emoție să îndemne la acțiune. Desigur, conținutul nu se referă doar la cuvinte. Tot ce ține de imaginea unui brand face contentul: video, portofoliu, imagini de produs, ambalaj.

Și în ceilalți ani a existat această tendință, diferența între ultimii ani și 2020 este faptul că publicul consumator începe să ceară materiale mult mai aprofundate, o experiență completă și personalizată. Brandurile trebuie să arate că sunt alături de consumatori, îi ascultă, îi înțeleg și le vorbesc sincer, transparent.

3. Mai aproape de consumator

Da, se poartă prietenia dintre brand și consumator. În 2020 acesta va fi în centrul tuturor acțiunilor de marketing digital și nu numai.

Branding-ul are ca scop crearea unor gânduri pozitive în mintea consumatorilor asupra imaginii companiei pe care o reprezinți. Și cum este destul de greu să ai produse unice pe piață, brandurile încearcă (și unele reușesc chiar foarte bine) să ofere povești unice, sau caută în produsele lor acel USP de care se agață, îl comunică intens și devine un tagline de campanie. Brandurile trebuie să fie autentice, originale, să răspundă sincer cerințelor consumatorului și să-l fidelizeze. Noile generaţii de consumatori nu mai sunt impresionați de aceleași tipare de campanii și caută continuu mai multe informaţii autentice la care să se raporteze.

În 2020 și în anii ce vor urma, va fi destul de greu pentru branduri să aibă un portofoliu de produse unic, dar va fi ușor să fii diferit printr-o poveste, emoție datorită comunicării tot mai profunde cu piața.

La Artvertising creăm un întreg roman polițist pornind doar de la un simplu cuvânt, un singur atribut al produselor tale.

Te ajutăm să fii original prin content digital, video, imagine, mesaj și să fii privit în mod pozitiv de către public. Scrie-ne la office@artvertising.com.ro sau sună-ne la 0745.388.000.

ARTICOLE RECENTE

La Artvertising, fiecare zi este cu și despre omul creativ și despre ce putem face mai bine pentru el și pentru societate [...]

Diana Dimitriu - 16.03.2020

2020 este un an nou, același marketing, dar mai nou. Știm, e în contradicție, dar explicăm imediat ce înseamnă. [...]

Larisa Maria Pața - 15.01.2020

Toți cei ce dețin un business de tip ecommerce sunt în căutare de profit, lucru absolut normal dacă vrei să reziști pe o piață [...]

Larisa Maria Pața - 10.12.2019

+ Toate articolele