MARKETING ÎN IT: PIAȚĂ, STRATEGII, TENDINȚE

10.12.2019
Marketing în IT: piață, strategii, tendințe

Cum domeniul IT este în plină dezvoltare la noi în țară, ai crede că nu mai e o nevoie atât de mare de marketing și publicitate. Lucru absolut greșit. Chiar dacă compania ta de IT este în plină ascensiune, lucrul acesta trebuie comunicat, nu? Pentru a atrage și mai mulți clienți, pentru a-i fideliza pe cei actuali sau pentru a stârni interesul potențialilor angajați.

Ce înseamnă marketingul în IT?

Dacă ești la început de drum trebuie să realizezi că ai mare nevoie de o identitate vizuală: logo, slogan, site, materiale de prezentare. Identitatea poate fi schimbată oricând prin rebranding, în caz că până acum ai făcut totul în grabă sau compania ta de IT nu se mai identifică cu tot ceea ce ai creat la început.

Dacă compania ta de IT activează de ceva timp pe piață, aceasta are nevoie să se facă cunoscută (sau și mai cunoscută). Așa cum am spus, industria IT este în plină dezvoltare, dar să nu uităm că acest lucru înseamnă că firma ta activează pe o piață din ce în ce mai concurențială. Știai că în România sunt aproximativ 17.000 de companii IT?

În această situație trebuie să ieși în evidență, trebuie să “te lauzi” puțin, trebuie să te diferențiezi prin ceva, să deții ceva unic al tău. Și aici intervine marketingul și publicitatea! Totul începe cu o strategie de marketing în care concurența este atent monitorizată, se urmăresc tendințele pieței, se creează strategii de preț, produs, plasare și promovare.

Promovarea sau strategia de comunicare este cea care pune în practică toate rapoartele și analizele venite din marketing. Aici, ai nevoie să incluzi: crearea și menținerea unei relații bune cu presa și bloggerii din industria IT. Importantă e și organizarea sau participarea la evenimente de profil ori o campanie de CSR. Treaba bună vine dintr-o muncă făcută cu drag, așa că trebuie să ai mare grijă de bunăstarea angajaților tăi sau departamenelor din care fac parte. Se poate face și o strategie de personal branding pentru persoanele aflate la conducere, imaginea companiei.

Ce mai spune piața?

Trebuie să fii mereu informat, prin urmare îți spun că în urma unui studiu pe 15 țări (inclusiv România) s-a descoperit faptul că tinerii între 18-24 de ani vor să fie programatori și… oameni de marketing și vânzări. Acestea sunt primele 2 joburi ale clasamentului, lucru destul de uimitor în privința marketingului. Tinerii au înțeles că e un domeniu activ, creativ, de care orice companie are nevoie.

Serviciile Artvertising pentru companiile din industria IT

Tot ce s-a discutat mai sus este caracteristic Artvertising: de la realizare site de prezentare sau magazin online, până la materiale grafice, packaging sau SEO (lucruri pe care nu le-am dezvoltat mai sus pentru că voi reveni cu articole mai ample) facem totul ca la carte.

Nehotărât, întrebări, explicații? Aici suntem: 0745.388.000 sau pe pagina noastră de contact www.artvertising.com.ro/contact

ARTICOLE RECENTE

2020 este un an nou, același marketing, dar mai nou. Știm, e în contradicție, dar explicăm imediat ce înseamnă. [...]

Larisa Maria Pața - 15.01.2020

Toți cei ce dețin un business de tip ecommerce sunt în căutare de profit, lucru absolut normal dacă vrei să reziști pe o piață [...]

Larisa Maria Pața - 10.12.2019

Cum domeniul IT este în plină dezvoltare la noi în țară, ai crede că nu mai e o nevoie atât de mare de marketing și publicitate. [...]

Larisa Maria Pața - 10.12.2019

+ Toate articolele