MARKETING ÎN FMCG ȘI CUNOAȘTEREA PIEȚEI ÎN CARE VREI SĂ ACTIVEZI

11.06.2020
Marketing în FMCG și cunoașterea pieței în care vrei să activezi

Pe o piață atât de dinamică, deciziile trebuie luate în cel mai scurt timp posibil, decizii care pot fi câștigătoare sau... mai puțin câștigătoare. Greșelile nu sunt trecute cu vederea, iar locul îți poate fi ocupat imediat. Industria FMCG nu lasă loc de monopol, iar acest lucru se datorează brandurilor care își cunosc consumatorii și încearcă să le acopere toate nevoile cu produsele lor.

În lumea FMCG

Începem cu o scurtă definiție pentru reînprospătarea memoriei. Deci, FMCG (fast moving consumer goods) este denumirea pentru bunurile de consum care sunt cel mai des achiziționate de către consumatori. Dat fiind faptul că acestea sunt bunuri cu o mișcare foarte rapidă, avantajul este că timpul lor de depozitare este foarte mic.

Un exemplu de categorii FMCG sunt alimentele, băuturile, produsele de igienă și cosmetice.

Un alt avantaj, dar și un lucru care diferențiază această piață de altele, este costul acestor produse – unul destul de mic, fiind accesibile mai multor categorii de grupuri, realizate pentru diferite tipuri de bugete.

FMCG este o industrie... cameleonică. De exemplu, vânzările acestor bunuri de larg consum sunt de multe ori influențate de sezoane (sărbători, evenimente, perioada de concedii etc.). Iarăși, cameleonică pentru că toate produsele ce intră în această categorie sunt declinate din dorințele și nevoile consumatorilor. Nu poți scoate pe piață un produs care nu știi dacă îndeplinește/ acoperă sau nu o nevoie.

Interesant de știut faptul că studiile arată că majoritatea deciziilor de cumpărare, în comerțul cu amănuntul, în România, în ultimii, au fost făcute pe baza designului ambalajelor. Designul de ambalaj este unul dintre cei mai importanți factori de marketing, deoarece primul contact al consumatorului cu un brand va fi realizat prin intermediul ambalajului... apoi eticheta, apoi data de expirare.

Studiu de caz pe scurt

Vezi ambalajele cu și mai mult spațiu de vizualizare a produsului de la Deliciosul de Vaslui și campania Limpede ca Bună Ziua – împreună cu Grupul de firme Safir, am realizat o cercetare de piață în care am descoperit că românii caută să vadă cât mai clar conținutul de carne de pasăre din interiorul ambalajelor. S-a constatat, de altfel, că miturile și percepțiile greșite despre carnea de pasăre în special, continuă să fie impregnate în mintea consumatorilor români, așa că, o dată cu lansarea noilor ambalaje Deliciosul De Vaslui, am făcută cunoscută și campania Limpede ca Bună Ziua.

Artvertising. Facem excepție are o experiență de 17 ani în marketing și publicitate, în realizarea de la 0 de site-uri de prezentare sau tip e-commerce, în realizarea de materiale grafice și ambalaje, în administrarea paginilor de social media și în listarea produselor la raft (IKA)

Industria FMCG s-a găsit mereu în lista clienților noștri autohtoni, lucru ce ne-a ajutat de fiecare dată să devenim mai buni și mai competitivi. Suntem alături de fiecare client, „cot la cot” , iar împreună cu experiența noastră, înțelegere și flexibilitate ducem afacerile la loc de cinste.

Întrebări? Ne găsești la numărul de telefon 0745.388.000 sau pe pagina noastră de contact www.artvertising.com.ro/contact.

ARTICOLE RECENTE

Pe o piață în care nu prea mai auzim de termenul „monopol”, ca brand contează foarte mult să îți diferentiezi produsul sau [...]

Larisa Maria Pața - 26.09.2020

Înainte de a intra în detaliu, trebuie să fim conștienți un lucru: noi, oamenii, suntem diferiți. Avem idei diferite, opinii, [...]

Larisa Maria Pața - 20.08.2020

Atunci când vrei să fii un jucător puternic în industria FMCG, trebuie să fie luate în considerare câteva aspecte importante. [...]

Larisa Maria Pața - 24.06.2020

+ Toate articolele