FOLINA – UN PERSONAJ DE BRAND PE CARE ÎȚI DOREȘTI SĂ-L CUNOȘTI

07.07.2017
Folina – un personaj de brand pe care îți dorești să-l cunoști

Când vezi un personaj de brand ești tentat să judeci o ilustrație grafică, apreciind cât de reușită sau de expresivă e. Însă, în spatele ei, se află un proces complex de cercetare și identitate – de la poveste la ilustrație grafică.

Nevoia

Când au ajuns în agenția de publicitate Artvertising, managerii și fondatorii afacerii foliegeam.ro, implicați 100% în business-ul condus, știau foarte bine care este situația actuală a afacerii și ce își doresc: o nouă imagine, un nou mod de comunicare, în care să se regăsească în primul rând ei, dar și clienții, un refresh prin care să rezume mai bine activitățile desfășurate, ducând brandul într-o nouă zonă, mai matură, dar la fel de apropiată de client.

Soluția

În urma procesului de analiză a brandului și a strategiei de business online, am ajuns împreună la concluzia că, pentru a-și atinge obiectivele de business, foliegeam.ro are nevoie de un proces integrat de rebranding, care să implice: o nouă identitate de brand (un nume relevant pentru afacere și portofoliul de produse dezvoltat, un logo – reprezentativ pentru brand, dar și pentru personalitatea acestuia), implementată la nivelul tuturor materialelor de comunicare și promovare, și un personaj de brand care să reflecte atât identitatea și povestea brandului, cât și așteptările clienților și utilizatorilor actuali, dar și potențiali.

Foliegeam.ro devine Folina

Așa a luat naștere noul brand – Folina, care reflectă atât valorile oamenilor care l-au creat, cât și obiectivele de business și așteptările clienților finali. Pentru fixarea noii identități de brand și diferențierea față de concurență, noul brand Folina trebuia să fie unic și memorabil, păstrând stilul de comunicare prietenos și apropierea față de clienți. Așa a apărut necesitatea unui personaj care să susțină noua filosofie și identitate a brandului, dar și să transmită povestea acestuia.

Personajul de brand - De la cercetare la ilustrație grafică

Pentru a identifica așteptările clienților cu privire la identitatea noului personaj de brand și a analiza impactul stilului în care este realizat acesta asupra segmentului țintă, a fost realizată o cercetare în rândul clienților actuali și a celor potențiali, bazată pe chestionar și diferite ilustrații grafice. Pe baza rezultatelor cercetării și a soluției manageriale selectate de către client, a fost realizat personajul de brand Folina, parte din noua identitate de brand și cel care intermediază legătură între brand și consumator.

Folina – un personaj pe care îți dorești să-l cunoști

Personajul Folina este întruchiparea brandului Folina, dar și un exponent al grupului de consumatori cărora se adresează, un ideal la care orice femeie tinde, fără a stârni însă invidie. Numele ei este unul jucăuș, puternic, la fel cum este și personalitatea ei.
Dacă Folina ar fi o persoană, aceasta ar fi tipul de femeie populară, pricepută, care nu întâmpină nicio dificultate în orice ar face. Sofisticată și plăcută, cu o personalitate puternică, Folina este acel tip de femeie amuzantă care își repară singură lucrurile prin casă, după care se aranjează și pleacă la un cocktail în oraș. Folina are abilitatea și personalitatea unei feline în toate lucrurile creative pe care le face. Este acea prietenă care se pricepe la orice și pe care o suni atunci când nu știi cum să montezi ceva în casă, dar și cea pe care o suni atunci când nu știi cu ce te îmbraci.

Personalitate, ilustrație grafică și semnătură

Prin intermediul personajului Folina, brandul capătă o dimensiune umană, atât la nivel de comunicare, prin intermediul atributelor și calităților acestuia, cât și chiar fizic. Personajul Folina abordează totul – de la atitudine până la aplicarea produselor comercializate de brandul Folina - din perspectiva filosofiei brandului: ”Totul este ușor!”.

Cum am ilustrat acest lucru grafic?

Inspirat de stilul pop-art, personajul Folina preia trăsăturile și personalitatea brandului, îmbinând trăsături feminine puternice și atractive, cu o atitudine pozitivă, un spirit inovator și un optimism molipsitor, transmis la nivel de fizionomie și cromatică.
Folina are o personalitate puternică, de aceea materialele vor fi însoțite de o semnătură a ei, sofisticată și plăcută, atât pentru a susține conținutul lor, dar și pentru a personaliza mesajul transmis.

Află mai multe despre cum putem dezvolta împreună un personaj relevant pentru brandul tău

ARTICOLE RECENTE

Numărul celor care fac cumpărături online devine din ce în ce mai mare, lucru care duce la dezvoltarea tot mai rapidă a pieței de [...]

Larisa Maria Pața - 07.06.2019

Omnichannel – o strategie de marketing inteligentă folosită uneori inconștient de numeroase brand-uri, care începe să fie din ce în [...]

Larisa Maria Pața - 06.03.2019

Sales Funnel (sau pâlnia de vânzări) reprezintă toate acțiunile online pe care le faci pentru a atrage trafic, păstra și fideliza [...]

Larisa Maria Pața - 30.05.2019

+ Toate articolele