CUM TE AJUTĂ SALES FUNNEL-UL SĂ ÎȚI ȚII CONSUMATORII APROAPE?

30.05.2019
Cum te ajută sales funnel-ul să îți ții consumatorii aproape?

Sales Funnel (sau pâlnia de vânzări) reprezintă toate acțiunile online pe care le faci pentru a atrage trafic, păstra și fideliza utilizatorii site-ului pe care-l deții. Fie că e o platformă e-commerce, fie că e un site de prezentare a serviciilor, scopul tău trebuie să fie acela de a-i atrage, ține activi cât mai mult și a-i îndemna să acționeze/cumpere.

Acest sales funnel este alcătuit din 3 etape care au legătură între ele, prin urmare nu trebuie evitat nici un pas. Pentru o mai ușoară vizualizare, vom lua varianta din limba română.

Pâlnia de vânzări are următoarea structură:

1.    ToFu (Top of the Funnel): este partea superioară a pâlniei. Aici începe procesul atragerii de trafic și vizitatori pe website-ul tău.

2.    MoFu (Middle of the Funnel): mijlocul pâlniei. Vizitatorii platformei sunt interesați de conținut.

3.    BoFu (Bottom of the Funnel): baza pâlniei. Acum cei interesați se transformă în clienți.

Cum să urmezi pașii unui funnel de vânzare?

Când începi să aplici această strategie, trebuie să îți stabilești mai întâi un obiectiv specific (nu prea general pentru că nu se pot măsura rezultatele).

1.    ToFu – este momentul în care trebuie să te folosești de canalele de promovare pentru a atrage vizitatori pe site. Ceea ce este foarte important aici este să măsori, să cunoști sursa de unde vin acești vizitatori. Astfel afli care metodă de promovare funcționează cel mai bine pentru publicul tău țintă, știi ce trebuie îmbunătățit și ce trebuie eliminat din strategia ta.

2.    MoFu – după ce a fost setat un obiectiv măsurabil și au fost alese canalele de promovare, este momentul să-i determini pe vizitatori să rămână pe website, oferindu-le informații relevante, ușor de vizualizat. Poți face asta prin landing page-uri, diferite promoții, formulare. Poți să îți informezi vizitatorii cu privire la noi produse sau servicii dacă scrii pe blog, creezi o pagină de vânzare cu avantajele produsului, caracteristici etc.

3.    BoFu – în cazul platformelor de tip e-commerce, vizitatorii au nevoie de stimulente pentru efectuarea comenzilor. Se recomandă folosirea de mesaje tip pop-up menite să le atragă atenția și să-i îndemne la cumpărat (reduceri, vouchere, lichidare de stoc, discount-uri etc). În cazul în care deții un site de servicii, poți oferi, de exemplu, consultanță gratuită potențialilor consumatori sau chiar un bonus/reducere pentru serviciile pe care le oferi.

Luați separat, acești pași pot părea banali și foarte ușor de aplicat, nu? Dar împreună formează sales funnel-ul, o strategie de marketing online menită să îți ridice website-ul în topul căutărilor Google, îți păstreze vizitatorii pe site și să îi încurajeze la cumpărat.

Nu poți dirija drumul internauților, cum nici nu ai garanția că aceștia vor cumpăra. Însă sales funnel-ul te ajută să le ieși în cale prin mai multe canale de comunicare, făcându-te astfel cunoscut prin afișarea avantajelor și caracteristicilor produselor și serviciilor tale.

ARTICOLE RECENTE

În ultimii ani, companiile caută să se îndepărteze de termenul de cadouri personalizate tradiționale, în favoarea unor [...]

Larisa Maria Pața - 12.07.2019

Pentru companiile care activează de mai mult timp pe piață, o strategie de fidelizare a clienților actuali este destul de profitabilă [...]

Larisa Maria Pața - 24.06.2019

Numărul celor care fac cumpărături online devine din ce în ce mai mare, lucru care duce la dezvoltarea tot mai rapidă a pieței de [...]

Larisa Maria Pața - 07.06.2019

+ Toate articolele