CUM ÎȚI POATE AJUTA AFACEREA UN LANDING PAGE DE IMPACT?

14.05.2021
Cum îți poate ajuta afacerea un landing page de impact?

 

Ce este un landing page? 

În marketingul digital, un landing page (pagină de destinație) este o pagină web independentă, creată special pentru o campanie de marketing sau publicitate. Acolo „aterizează” (landing) un vizitator după ce face click pe un link dintr-un e-mail sau dintr-un anunț Google, YouTube, Facebook, Instagram, Twitter sau alte locuri similare.

Spre deosebire de paginile web, care au de obicei multe obiective și încurajează explorarea, landing pageurile sunt concepute pentru un singur scop: call to action.

Prin urmare, landing page-urile reprezintă cea mai bună opțiune pentru creșterea ratelor de conversie ale campaniilor de marketing și reduc costul de achiziție a unei potențiale vânzări.

Un landing page e ca zgomotul. Apare când îl faci.

Aaaadică, pagina de destinație există după ce potențialii utilizatori dau click pe un link dintr-un anunț, e-mail sau în orice alt loc de pe web. Acolo va avea loc conversia (cum ar fi o achiziție, o înscriere sau o înregistrare).

 

Ce se găsește la baza unui landing page eficient?

 

1. Definirea scopurilor (sau ce vrei să obții cu ajutorul unui landing page)

Vrei să vinzi? Vrei ca oamenii să se înscrie la un curs? Vrei să obții mai multe lead-uri sau mai multe persoane interesate către care să trimiți newsletter constant?

Trebuie să știi ce vrei de la începutul campaniei și să nu-ți schimbi obiectivele pe parcurs. De ce? Pentru că fiecare obiectiv din cele enumerate mai sus au un conținut diferit, mesaje diferite, imagini etc.

După ce ai stabilit ce spuneam mai sus, trebuie să știi că există două tipuri de landing page (sau două principale): Click-Through sau Lead Generation.

Click Through urmărește ca utilizatorii să facă o acțiune în pagină, să-i trimită spre un buton, spre un link din site-ul tău, de obicei spre coșul de cumpărături sau spre formularul de înregistrare în cont. Lead Generation te ajută să obții date personale de la internauți: nume, adresă de email, număr de telefon. E o modalitate foarte bună de a-ți mări bazele de date pentru când vrei să trimiți campanii de email marketing.

2. Definirea pieței țintă

„De ce să alegem un public țintă? Internetul este peste tot și pe la toate! Toți au nevoie/trebuie să știe de produsul meu!”

Te rugăm să nu crezi asta! Doar dacă vinzi aer nu ai nevie de un public țintă. Și chiar de produsul tău este pentru toată lumea, mesajele de campanie trebuie să fie diferite. Nu te poți adresa unui adolescent de 18 ani ca unei persoane de 50 de ani. Nu poți spune ”Numai bun de luat cu tine la birou”, când în publicul tău „nețintă” ai și oameni pensionari.

Buuun, începem cu Buyer Persona – cumpărătorul ideal cum ar veni. Crearea unui astfel de „personaj” ne arată direcția de mers, direcția de comunicare. Vom înțelege mai bine cui ne adresăm, ce nevoi sunt, modalitățile de cumpărare și de consum.

Aceste detalii contează foarte mult în designul paginii și în elementele pe care vrei să le evidențiezi acolo.

3. Schelet sau de la 0

Wireframing (sau „scheletul”) este un proces minimalist de proiectare a landing page-ului la nivel structural.

Avantajul pentru schemele de tip wireframe este acela că oferă garanția că elementele de conținut, cele grafice și elementele de navigare se află la locul corect.

La Artvertising ne place să ne punem amprenta pe orice material de marketing, astfel că, în funcție de dorințele și nevoile companiei tale, landing page-urile pot fi făcute de la 0 de către designerii noștri care abia așteaptă marea provocare.

4. Mesajele creative

Etapa de copywriting are în spate o întreagă strategie de comunicare, o cunoaștere a pieței țintă și un tone of voice bine stabilit, în concordață cu cele enumerate anterior.

Una dintre cele mai populare formule de copywriting este AIDA – sunt etapele prin care trebuie să treacă cititorul în drumul său către conversie: awareness, interest, decision, action.

Astfel, mesajele de campanie, începute pe alte canale de comunicare (din social media de exemplu) continuă în landing page.

La Artvertising măsurăm și rezultatele, optimizăm paginile și îți oferim rapoartele lunare ale campaniilor de marketing.

Noi venim cu ideile, construim 3 machete pe care să le analizezi și apoi construim împreună propunerea finală de landing page. Ne ocupăm noi de mesajele creative, și de implementare, și de monitorizare, și de rapoarte.

Ne găsești la 0745.388.000 sau la office@artvertising.com.ro

ARTICOLE RECENTE

Mama ta, fratele tău, întreaga familie și chiar vecinii adoră brandul tău. Speri ca și potențialii clienți să gândească la fel, [...]

Andreea Sandu - 11.06.2021

Oriunde cauți sfaturi despre cum să creezi campanii de marketing de succes, ești sfătuit să începi prin a crea profilul clientului [...]

Andreea Sandu - 10.03.2021

În marketingul digital, un landing page (pagină de destinație) este o pagină web independentă, creată special pentru o campanie de [...]

Andreea Sandu - 14.05.2021

+ Toate articolele