AUDIT SITE – CE ÎNSEAMNĂ ȘI LA CE FOLOSEȘTE?

22.05.2019
Audit site – ce înseamnă și la ce folosește?

Un site este conexiunea mărcii cu mediul online - deci este important să aveți verificări periodice pentru a vă asigura că totul este în ordine. De asemenea, este important să rețineți că un site este o entitate vie care, de obicei, nu stagnează pentru perioade lungi de timp. În orice an, conținutul este adăugat și/sau eliminat de pe site-uri. Din acest motiv, auditurile ar trebui să aibă loc în mod regulat.

Acțiunile SEO fac parte dintr-un proces constant de optimizare a unui website pentru motoarele de căutare, cu scopul de a atrage o audiență relevantă (potențiali cumpărători). Audiența este formată din utilizatorii cărora Google le afișează rezultatele căutărilor acestora. Rezultatele căutării pot fi naturale (organic search) și plătite (paid search).

Procesul SEO este format din:

Modificări tehnice ale site-ului, pe care le face un programator și un specialist marketing

Creare conținut relevant, pe care îl face un specialist marketing și un copywriter

Atragere de link-uri relevante către site, de care se ocupă un specialist marketing și un copywriter

Misiunea SEO este de a avea un cod sursă curat (site-ul se încarcă rapid), o arhitectură a informației optimizată, un design funcțional, un conținut bun și optimizat, dar și link-uri calitative și relevante pentru site.

 

AUDITUL SEO

Este o evaluare tehnică și de conținut a site-ului. Auditul măsoară gradul de performanță a caracteristicilor modulelor SEO și semnalează erorile.

Modulele conțin caracteristici SEO care evaluează domeniul, conținutul, accesibilitatea, acuratețea codului, tehnologia folosită, autoritatea site-ului.

În urma acestui audit se obțin:

Scorul site-ului: bazat pe caracteristicile măsurate, arată cât de important este site-ul pentru Google

Auditul SEO: un raport detaliat al caracteristicilor și recomandările de îmbunătățire ales corului

Raportul conține auditul SEO On Page care evaluează site-ul din punct de vedere tehnic și al conținutului, dar și SEO Off Page care are scopul creșterii traficului.

Auditul SEO On Page are rolul de a identifica și corecta principalele probleme de ordin tehnic care pot influența negativ traficul și satisfacția vizitatorului ce ar duce la respingerea site-ului. Auditul SEO On Page conține:

Auditul tehnic sau analiza tehnică a site-ului: reprezintă prima etapă în auditul SEO. Este o analiză minuțioasă a site-ului care presupune identificarea și corectarea principalelor probleme de ordin tehnic, în scopul de a avea o bază solidă pe care să se construiască ulterior strategia SEO. Se analizează:

  • Codul sursă, erori
  • Comunicarea site-ului cu Google
  • Arhitectura informației și a navigației
  • Viteza de încărcare a site-ului
  • Link-uri interne
  • Modul de vizualizare a site-ului de pe dispozitivele mobile

Auditul de conținut: reprezintă o analiză tehnică a conținutului din site, vizibilitate în Google și concurența. Se analizează:

  • Paginile slabe/ populare ale site-ului
  • Link-urile interne și imaginile site-ului
  • Ce tipuri de instrumente de marketing folosește concurența

Auditul SEO Off Page evaluează traficul pe site și vizibilitatea acestuia. Cuprinde activități precum:

  • Numărul total de link-uri de la/ spre o pagină
  • Calitatea site-urilor de la care pleacă link-uri spre o pagină
  • Analiza canalelor unde se promovează concurența

Auditul SEO va stabili care parametri tehnici și de conținut vor trebui să fie îmbunătățiți astfel încât site-ul să fie adus la o formă în care va fi propulsat mai sus în lista de rezultate date de un motor de căutare.

 

AUDITUL CONCURENȚEI

Există și alte părți ale SEO cărora ar trebui să le acordați atenție pentru a vă asigura că rămâneți competitiv. Este important să urmăriți activitățile SEO ale concurenței, să țineți cont de cele mai bune sugestii oferite de motoarele de căutare și să mențineți cele mai bune practici locale SEO, dacă afacerea depinde de clienții care vizitează o adresă fizică.

Toate acestea sunt elemente ale unei strategii SEO de succes și ar trebui să fie caracteristicile auditului și întreținerea acțiunilor SEO în curs de desfășurare.

Recomandăm ca site-urile web să fie auditate cel puțin o dată pe an. Acest lucru permite specialiștilor să repare problemele critice pe măsură ce acestea apar.

La Artvertising realizăm auditul paginilor din site și facem acțiunile SEO pentru design, conținut, performanță și adaptabilitate site la dispozitive, mobil.

Pentru mai multe informații despre cum putem monitoriza afacerea ta în online, ne poți scrie la: office@artvertising.com.ro

ARTICOLE RECENTE

Numărul celor care fac cumpărături online devine din ce în ce mai mare, lucru care duce la dezvoltarea tot mai rapidă a pieței de [...]

Larisa Maria Pața - 07.06.2019

Omnichannel – o strategie de marketing inteligentă folosită uneori inconștient de numeroase brand-uri, care începe să fie din ce în [...]

Larisa Maria Pața - 06.03.2019

Sales Funnel (sau pâlnia de vânzări) reprezintă toate acțiunile online pe care le faci pentru a atrage trafic, păstra și fideliza [...]

Larisa Maria Pața - 30.05.2019

+ Toate articolele