5 PAȘI PENTRU A-ȚI ÎMBUNĂTĂȚI STRATEGIA DE OMNICHANNEL

07.06.2019
5 pași pentru a-ți îmbunătăți strategia de omnichannel

Sfaturi despre cum să îți dezvolți strategia de omnichannel

Numărul celor care fac cumpărături online devine din ce în ce mai mare, lucru care duce la dezvoltarea tot mai rapidă a pieței de comerț electronic. Implementarea unei strategii de marketing online ce include și omnichannel-ul este mai mult decât necesară, asta dacă vrei să:

  • te diferențiezi de concurență
  • oferi experiențe cumpărătorilor
  • îți crești vânzările

Și asta nu e tot. Chiar dacă ai implementată o astfel de strategie, important e să o actualizezi, dezvolți în funcție de schimbările pieței. Te poți folosi de realitatea virtuală și augmentată, marketing personalizat, conținut de calitate.

1.    Realitate virtuală și realitate augmentată

Consumatorii se așteaptă ca website-ul tău să aibă opțiunea de a vorbi cu un agent live sau cu replici în spațiul comercial digital (chatboots). Dacă aceștia au întrebări și nu văd cum să ajungă rapid la tine, pot abandona cu totul experiența de cumpărare.

La mare căutare este și vizualizarea la 360 de grade a produselor, ce permite cumpărătorilor să vizualizeze produsele din diferite unghiuri. Aici încrederea poate fi sporită semnificativ, oferindu-le acestora un sentiment de control.

Realitatea augmentată le dă posibilitatea să încerce virtual produse sau să plaseze anumite elemente de decor, lucru destul de important, dat fiind faptul că ei sunt într-un magazin online.

2.    Oferă o experiență consistentă

Familiaritatea reproduce încrederea. Prin umare, nu crea discrepanțe de la un canal de comunicare la altul. Păstrează aceeași identitate vizuală pe orice platformă. Consistența vizuală este o prioritate într-o strategie de omnichannel, dar trebuie să oferi o atenție sporită și mesajelor, limbajului.  Chiar dacă fiecare canal de comunicare necesită un limbaj specific, mesajele nu trebuie să fie ambigue, nu trebuie să ridice semne de întrebare sau să stârnească conflict.

În cazul magazinelor fizice, clienții își doresc o experiență de cumpărături fără probleme - menținerea aceleiași idei între lumea digitală și cea fizică este vitală. Integrarea tehnologiei în experiența din magazin reprezintă o oportunitate excelentă de a menține interesul înainte de cumpărare.

3.    Fi prietenos cu dispozitivele mobile

Dacă utilizatorii au o experiență negativă pe mobil, sunt șanse mai mici să cumpere de la tine. Viteza are un rol foarte important în procesul de cumpărare online, deci trebuie să te asiguri că site-ul tău este prietenos cu dispozitivele mobile și ușor de utilizat pe ecrane mai mici.

4.    Ia în considerare conținutul

E de la sine înțeles că cel mai bun conținut atrage, reușește să informeze corespunzător și determină publicul să acționeze. Ca și în cazul oricărei campanii, conținutul va fi salvarea tuturor eforturilor depuse pentru strategia omnichannel.

Începe prin a studia conținutul deja existent. Colectează toate informațiile despre obiceiurile de cumpărare ale pieței și urmărește călătoria acesteia pe website. Apoi îmbunătățește conținutul pentru a se potrivi fiecărui canal de comunicare.

Fiecare parte de conținut trebuie să fie relevantă pentru canalul în care apare și trebuie să existe o experiență consistentă între canale. Acest lucru contribuie la îmbunătățirea experienței utilizatorilor, făcându-i să ajungă acolo unde trebuie.

5.    Clienții apreciază transparența

Feedback-ul ce vine din urma experienței clienților depinde de capacitatea ta de a îndeplini așteptările și de a comunica cu clienții tăi. Dacă oferi o experiență cu ajutorul mai multor canale, va trebui să fii transparent pentru a îndeplini aceste așteptări.

Care sunt orele de servicii pentru clienți? Cum preferi să fii contactat de către clienți? Dacă un client dorește o experiență cu mai multe canale, pe ce platforme ești pregătit să i-o oferi?

Dacă ești cinstit și direct, vei descoperi că utilizatorii te vor ghida spre platformele și canalele de comunicare care se potrivesc cerințelor.

 

Acum, consumatorii sunt mai informați ca niciodată și pot găsi detaliile necesare pe multe canale. De aceea, omnichannel-ul oferă o experiență mai bună pentru potențialii clienți, prin oferirea unei comunicări consecvente, fără probleme, accesând toate canalele de comunicare pe care le ai la dispoziție.

Consideri că este benefică o strategie omnichannel pentru afacerea ta?

Aici suntem: 0745 388 000, office@artvertising.com.ro

ARTICOLE RECENTE

De multe ori ne aflăm în situația în care vrem să scriem despre ceva sau vrem să abordăm un subiect, dar ne împiedicăm la ultimul [...]

Vlad Alui Gheorghe - 24.07.2019

Acest pachet reprezintă un instrument util de marketing și comunicare pe care îl poți oferi la diferite evenimente reprezentative [...]

Larisa Maria Pața - 22.07.2019

În ultimii ani, companiile caută să se îndepărteze de termenul de cadouri personalizate tradiționale, în favoarea unor [...]

Larisa Maria Pața - 12.07.2019

+ Toate articolele