5 MODURI DE A ÎNTĂRI REPUTAȚIA BRANDULUI TĂU ÎN ONLINE

11.06.2021
5 moduri de a întări reputația brandului tău în online

Mama ta, fratele tău, întreaga familie și chiar vecinii adoră brandul tău. Speri ca și potențialii clienți să gândească la fel, dar nu este întotdeauna așa. Un lucru definitoriu este reputația ta online: ce cred și spun oamenii despre tine pe internet. Aceasta este modelată de tipul de content distribuit de compania ta sau de media, opinii, reacții, comentarii, cam tot ce se găsește online despre tine.

Momentan ai un website conturat și o pagină de Facebook pusă la punct. Drăguț. Chiar ai putea crede ca ai întregul tău destin online în control. Dar ai încercat vreodată să îți cauți afacerea pe Google? Trebuie să observi ce cred alții despre tine, ce scriu alții despre afacerea ta și să te asiguri că e de bine. Nemanageriată așa cum trebuie, imaginea negativă a brandului tău îți poate aduce mari dezavantaje.

Fie că vrei să îndrepți lucrurile sau să le îmbunătățești, la Artvertising îți oferim 5 moduri de a întări reputația brandului tău în online:

 

1. Monitorizează constant reputația și prezența ta online

Trebuie să rămâi relevant. O știre/opinie negativă e o problema. Lipsa a orice – pozitiv sau negativ – e o problemă la fel de mare. Monitorizează tot ce se întâmplă, află de ce au oamenii o astfel de părere sau de ce n-au niciuna. Dacă ai un restaurant/cafenea, uită-te la ce zic oamenii pe TripAdvisor sau Google. Dacă vinzi produse fizice, uită-te la review-urile de pe marketplace-urile partenere sau propriul magazin online. Pe lângă acestea mai ai forumuri de discuții, bloguri, site-uri de știri și conturile de social media. Notează-ți principalele probleme despre care vorbește lumea și prioritizează soluțiile în funcție de frecvența lor în comentariile clienților.

 

2. Întocmește o strategie de review

Părerea oamenilor (fie ei și necunoscuți) contează enorm pentru consumatorii de astăzi. 95% citesc review-uri înainte de a face o achiziție, iar atunci când un produs obține un review pozitiv, șansele ca acesta să fie achiziționat cresc cu 270%.

Cu toate acestea, majoritatea oamenilor nu lasă review-uri chiar dacă sunt foarte mulțumiți de produsul/serviciul tău. Cei care o fac sunt cei nemulțumiți, ce abia așteaptă să spună altora să nu cumpere de la tine.

Pentru a diminua repercusiunile, poți încerca să atragi și mai mule mesaje pozitive prin:

- Încurajarea clienților de a-și spune părerea prin oferirea unui proces simplu de a o face: un link în email, o notificare pe aplicație etc.

- Dacă produsele și serviciile tale sunt B2B, coordonatorii de proiect pot încuraja clienții să vă recomande și altora sau să lase un review pe website.

Dacă îi rogi să o facă și le spui cât de importantă este părerea lor pentru tine, majoritatea vor fi bucuroși să ajute.

 

3. Lucrează cu influenceri cu o foarte bună reputație online

Acest timp de marketing a devenit un trend abordat de multă lume în ultimul timp – și chiar funcționează. În industriile B2C, blogerii de fashion și de beauty generează creșteri semnificative de ROI, iar pentru B2B preferați sunt experții în domeniu și influencerii de succes. Colaborarea cu influencerii reușește să te ajute în 3 moduri:

- Îți crește reach-ul. Produsul tău ajunge în fața mai multor oameni care au auzit de ei, nu de tine.

- Îți oferă credibilitate. Oamenii îi urmăresc pentru că se regăsesc în content-ul lor, în principiile lor și cred în ceea ce recomandă. N-au încredere în brand-ul tău (încă), dar au încredere în ei.

- Transferă beneficiile către brand-ul tău. Oamenilor le place de ei, deci de ce să nu te placă și pe tine?

Videoclipuri, postări, story-uri, toate oferă posibilitatea ca potențialii tăi clienți să își spună părerea și să pornească o discuție despre brand-ul tău într-un mediu mai confortabil pentru ei.

 

4. Urmează-ți principiile și livrează promisiunile

În comunicarea cu oamenii, autenticitatea, transparența și cuvântul dat sunt foarte importante. Fă ceea ce spui că vei face pentru ei, deoarece acest lucru este esențial pentru o reputație online. Poate că o persoană s-a lăsat păcălită de ceea ce ai promis, dar cum produsul/serviciul nu a fost conform așteptărilor, atunci sigur va spune oamenilor, iar această informație va ajunge mai departe decât o poate face campania ta de marketing mincinoasă.

Ai oferit clientului tău niște scuze și un discount la următoarea comandă? Ai raportat și continuat discuția despre o problemă întâmpinată de un client și postată pe social media? Dacă iei feedback-ul negativ drept oportunitate pentru a arăta viitorilor clienți că ai grijă și de experiența post-purchase, crești încrederea în tine. Deci răspunde mesajelor negative.

 

5. Urmărește ce fac competitorii tăi în online

Nu ești singurul care luptă pentru creșterea reputației online și implicit a vânzărilor. Uneori poți crede că faci totul bine, dar de fapt mai slab decât un alt competitor. Deși nu pare a fi ceva exclusiv negativ, e un motiv în plus să se reorienteze spre altcineva. Așa că este timpul să vezi: ce fac bine? De ce îi preferă lumea? Ce apreciază cel mai mult la competitorii tăi?

Mai mult decât atât, e o metodă foarte bună de a evita numeroase greșeli. În acest fel, poți aplica reversul și să folosești direct abordarea „mai șlefuită” pe care ar fi preferat-o consumatorii.

 

Poate că nu ai o astfel de problemă, poate că lumea te place sau este neutră. În cazul acesta, asigură-te că monitorizezi constant reputația ta online și faci din ce în ce mai multe pentru clienții tăi – evoluează, oferă mai mult, altfel vei fi întrecut de cei ce se chinuie să o facă.

Pe noi ne găsești la 0745.388.000 sau la office@artvertising.com.ro

ARTICOLE RECENTE

Planul situațiilor de criză – un lucru pe care afacerea trebuie să-l aibă, dar nu vrea nimeni să-l atingă niciodată. Indiferent [...]

Larisa Maria Pața - 19.03.2021

Mama ta, fratele tău, întreaga familie și chiar vecinii adoră brandul tău. Speri ca și potențialii clienți să gândească la fel, [...]

Andreea Sandu - 11.06.2021

Oriunde cauți sfaturi despre cum să creezi campanii de marketing de succes, ești sfătuit să începi prin a crea profilul clientului [...]

Andreea Sandu - 10.03.2021

+ Toate articolele