4 ÎNTREBĂRI SIMPLE PENTRU UN PLAN EFICIENT DE MARKETING

25.01.2021
4 întrebări simple pentru un plan eficient de marketing

Pentru a oferi soluții optime și eficiente, adaptate nevoilor clienților și domeniului lor de activitate, echipa trebuie să urmeze un plan de analiză clar și să ofere răspunsuri pe înțelesul beneficiarilor.

Planificarea are ca scop principal eficiența: economisirea de timp, resurse umane și bani. Atunci când plănuim fiecare etapă până la realizarea obiectivelor solicitate, îmbinăm creativitatea cu știința, iar de cele mai multe ori tumultul de informații poate fi copleșitor – atât pentru client cât și pentru noi.

La Artvertising demonstrăm și comunicăm eficiența fiecărei soluții pe limbajul beneficiarului, răspunzând la 4 întrebări simple:

 

1. Unde suntem acum?

2. Unde ne dorim să ajungem?

3. Cum ajungem acolo?

4. Cum știm că am ajuns?

 

Unde suntem acum?

Primul pas în crearea strategiilor de succes ține de înțelegerea cât mai detaliată a universului micro și macro în care există produsul sau compania noastră. Trebuie să înțelegem contextul, ce s-a întâmplat și ce se poate întâmpla în industria pe care o analizăm.

O astfel de analiză este utilă pentru a descoperi lucruri generale despre modul în care se comportă/gândesc/acționează clienții potențiali ai afacerii tale, reprezentând astfel baza strategiei de marketing și a obiectivelor setate.

Așadar, întreg răspunsul la această întrebare se bazează pe research de calitate, pe informații obiective privite din mai multe unghiuri.  

 

Unde ne dorim să ajungem?

Acum că știm punctul A al drumului nostru, trebuie să aflăm punctul B: destinația. Această întrebare ne îndeamnă să setăm obiectivele SMART ale strategiei noastre: să creștem notorietatea brandului, să fidelizăm cât mai mulți clienți, să găsim noi consumatori, etc. Dacă știm clar unde ne dorim să ajungem, ne putem asigura că toate resursele noastre, dar și bugetul, sunt eficient utilizate și ne aduc din ce în ce mai aproape de final.

 

Cum ajungem acolo?

Aceasta este componenta preponderent creativă a planului nostru. Cu ajutorul primelor întrebări reușim să ne definim publicul țintă și să aflăm ce ne dorim ca aceștia să facă.

În această secțiune însă, trebuie să stabilim acțiunile propriu-zise prin care ne atingem obiectivele. Strategiile și tacticile pe care le găsim potrivite sunt, mai apoi, supuse analizei din punct de vedere al bugetului, pentru a vedea dacă  aceste costuri ale implementării pot fi acoperite. Prioritizarea soluțiilor se realizează bazându-ne pe cel mai optim raport cost-rezultat.

 

Cum știm că am ajuns?

La fel ca în orice campanie, nimic nu garantează că implementarea unei idei ce sună bine pe foaie și pare a avea potențial, chiar va funcționa la nivelul la care ne așteptăm.

De aceea monitorizarea constantă și optimizarea fiecărei acțiuni sunt pași esențiali, ce ne pot costa mult dacă uităm să îi aplicăm. De la compararea expected vs reality și până la implementarea optimizărilor, avem șansa să facem lucrurile mai bine, mai eficient, din nou și din nou.

Acum că am răspuns la toate întrebările, mai trebuie doar să știm că și un plan bine conturat se poate schimba pe neașteptate. Zilnic apar noi tehnologii, noi idei, noi moduri de a face lucrurile mai eficient și mai benefic pentru fiecare dintre noi.

 

În concluzie, pașii de mai sus nu reprezintă un one-time process, ci un flux continuu, ce trebuie repetat la anumite intervale de timp pentru a monitoriza parcursul acțiunilor, a implementa optimizările și a vedea efectul acestora asupra rezultatelor.

Pe noi ne găsești la numărul de telefon 0745.388.000 sau pe pagina noastră de contact: www.artvertising.com.ro/contact.

ARTICOLE RECENTE

În marketingul digital, un landing page (pagină de destinație) este o pagină web independentă, creată special pentru o campanie de [...]

Andreea Sandu - 25.02.2021

La Artvertising, demonstrăm și comunicăm eficiența fiecărei soluții pe limbajul beneficiarului, răspunzând la 4 întrebări simple [...]

Andreea Sandu - 25.01.2021

Chiar dacă social media atrage din ce în ce mai multe persoane și companii, emailul rămâne în continuare un canal puternic de [...]

Larisa Maria Pața - 18.01.2021

+ Toate articolele