DESIGNUL DE AMBALAJ: STRATEGIE DE CREȘTERE A VÂNZĂRILOR

26.09.2020
Designul de ambalaj: strategie de creștere a vânzărilor

Pe o piață în care nu prea mai auzim de termenul „monopol”, ca brand contează foarte mult să îți diferentiezi produsul sau serviciul de concurență. Iar cum primul contact al consumatorului cu un brand are loc, de cele mai multe ori, în puncte de cumpărare, designul de ambalaj este un factor important de marketing.

Așa cum am mai spus și în alte articole, de câțiva ani avem de-a face cu un consumator mult mai informat sau în căutare de și mai multe detalii, consumator care este mereu pe fugă și pentru care timpul este foarte important.

Prin urmare, ambalajul modern nu se mai rezumă doar la a proteja produsul. Acum acesta reprezintă un mijloc de comunicare între producător şi client, trebuie să constituie atât un mijloc de prezentare cât şi de informare. Toate acestea fără a încărca/aglomera aspectul ambalajului, lucru care ar duce la plictiseală, ambiguitate, s-ar pierde USP-ul etc.

Oricum, pe lângă faptul că vinde, ambalajul are mai multe roluri: poziționează un produs, spune o poveste, generează emoție și caută să inspire.

Ambalajul produselor trebuie să aibă o grafică diferită, care să iasă în evidență, să conțină imagini sau iconuri sugestive și acele informații pe care le caută piața ta țintă (informații pe care le obții în urma cercetărilor făcute anterior derulării proiectului de design de ambalaj).

Ce trebuie să avem în vedere când realizăm un design de ambalaj?

Așa cum am spus, un ambalaj trebuie să atragă atenția asupra produslui pe un raft plin de produse concurente, care se întâmplă să livreze consumatorilor aproape același beneficii ca și brandul tău.

La capitolul text și imagini, ambalajul trebuie să spună o poveste cu ajutorul acestora, nu doar să atragă privirea și atât. Oricum, povestea nu poate fi una complexă pentru că nu ai spațiu, consumatorii nu îți oferă timp, sau riști să încarci prea mult ambalajul. Totuși, se pot transmite informații despre proveniența produsului (poți comunica acest lucru și prin imagini sau iconuri), despre modalități de consum sau utilizare, despre profesionalismul/măiestria oamenilor care l-au produs, etc.

Ținem cont, logic, și de grafica ambalajului. Alegerea graficii trebuie să fie în concordanță ori să completeze povestea spusă, trebuie să țină cont de cromatică și trebuie să susțină tipul de produs.

Luăm în calcul culorile utilizate, care sunt în concordanță cu identitatea de brand și susțin strategia de comunicare a brandului. Culoarea reprezintă unul dintre cele mai importante elemente în memorarea unui brand, fiind primul lucru pe care cumpărătorii și-l aduc aminte.

Mecanismul de utilizare și forma au o importanță crucială atunci când un produs vrea să se diferențieze de concurență, dar și să rămână în mintea consumatorilor ca fiind un brand inventiv, ingenios, inovator. Forma evidențiază un produs la raft și determină o achiziție. Mecanismul are, pe lângă partea interactivă, și funcție de protecție pentru produs. Aceste aspecte la un loc pot prelungi viața unui produs, îi pot evidenția calitățile, iar dacă mecanismul de utilizare este unul nonconformist, automat vei avea o poziție în mintea consumatorilor și vei fi diferit de celelalte branduri concurente.

Cum te poate ajuta Artvertising să-ți crești vânzările prin design de ambalaj?

Atunci când clientul dorește un design de ambalaj, începem cu o cercetare de marketing. Informațiile obținute și analizate vor constitui baza conceptului de ambalaj.

Apoi stabilim forma și dimensiunile, implementăm stiluri grafice potrivite, ne jucăm cu paletele de culori – care au un rol mai mult decât estetic, spunem povești adevărate – și le transmitem prin cât mai puține cuvinte și imagini, optimizăm costurile de producție – fără a afecta rezulatul final al ambalajului și îți prezentăm prototipul ambalajului în format fizic – pentru a lua cea mai bună decizie cu privire la bandul tău.

Ne găsești la numărul de telefon 0745.388.000 sau pe pagina noastră de contact www.artvertising.com.ro/contact.

REVIEW POZITIV VS REVIEW NEGATIV: POT AFECTA REPUTAȚIA UNUI BRAND?

20.08.2020
Review pozitiv vs review negativ: pot afecta reputația unui brand?
Înainte de a intra în detaliu, trebuie să fim conștienți un lucru: noi, oamenii, suntem diferiți. Avem idei diferite, opinii, gândire, totul în baza experinței pe care am avut-o la un moment dat într-o anumită situație.

 vezi mai mult

ARTICOLE RECENTE

Pe o piață în care nu prea mai auzim de termenul „monopol”, ca brand contează foarte mult să îți diferentiezi produsul sau [...]

Larisa Maria Pața - 26.09.2020

Înainte de a intra în detaliu, trebuie să fim conștienți un lucru: noi, oamenii, suntem diferiți. Avem idei diferite, opinii, [...]

Larisa Maria Pața - 20.08.2020

Atunci când vrei să fii un jucător puternic în industria FMCG, trebuie să fie luate în considerare câteva aspecte importante. [...]

Larisa Maria Pața - 24.06.2020

+ Toate articolele
Newsletter