DIFERENȚA ÎNTRE REBRANDINGUL PROACTIV ȘI REBRANDINGUL REACTIV

20.06.2022
Diferența între rebrandingul proactiv și rebrandingul reactiv

Rebrandingul proactiv este un efort planificat și calculat, condus de strategie.

Rebrandingul reactiv este un răspuns la o serie de evenimente sau la o situație majoră ce a apărut în companie.

Rebrandingul proactiv

Indiferent de context, termenul proactiv se referă la pregătirea și capacitatea de a anticipa pașii necesari, înainte de a fi nevoiți să-i facem, pentru a avea o abordare deliberată și anticipată.

Mărcile cu un simț acut al conștientizării, atât despre ele înșele cât și despre piață, sunt exact genul pe care l-ați găsi implicate într-un rebrand proactiv.

Iată câteva cazuri care ar provoca un rebranding proactiv:

  • ”În lucru”: atunci când se pregătesc noi servicii, produse sau zone ale afacerii sunt dezvoltate sau sunt pe punctul de a fi lansate.

Schimbarea sau completările nu ar trebui să fie forțate, ci mai degrabă trebuie să se integreze în mod natural în afacere. Rebrandingul poate rezolva acest lucru la nivel holistic, menținând intact nucleul mărcii anterioare, cel care reunește valorile esențiale.

  • Când brandul este ”învechit”: poate că marca există de ceva vreme și și-a pierdut puțin din strălucire și un rebranding este o modalitate de a readuce viața din interior spre exterior.

Recăpătarea relevanței unui brand nu se întâmplă de cele mai multe ori peste noapte, dar lucrurile bune sunt posibile atunci când un brand are un istoric și îți dă încredere.

  • Schimbarea focalizării: să presupunem că există o nouă strategie de companie care ar putea avea un impact critic asupra afacerii și a mărcii, situație în care este esențial ca toate componentele să se alinieze, sau poate că a fost introdusă o nouă piață țintă, cu impact asupra directivelor pentru echipele interdisciplinare.

Un rebranding ar reflecta schimbarea la nivel general, pentru persoanele din companie și pentru public.

  • Mai important, mai puternic: adesea percepută în sens fizic, este vorba de extinderea unei companii sau a unei piețe.

Pentru un impact asupra mărcii se apelează - în sens fizic - la creșterea și amplasarea numărului de reclame în locuri noi, la numărul de steaguri din fața sediului și la bannere în mediul online.

Este potrivit să ne întrebăm în ce situație suntem și să reflectăm la evoluția printr-un rebranding ca o piatră de hotar și o evoluție la alt nivel.

BRAND EQUITY ȘI IMPACTUL SĂU ASUPRA UNUI BRAND UMBRELĂ

11.05.2022
Brand Equity și impactul său asupra unui brand umbrelă
Extensii de linie, extensii de brand, sub-brand, brand-umbrelă... sunt atât de multe categorisiri, iar companiile se confruntă cu astfel de decizii complexe în fiecare zi.

 vezi mai mult

ARTICOLE RECENTE

Atunci când vrei să demarezi un proces de rebranding este necesar să recunoști nuanțele dintre aceste abordări de rebranding. [...]

Daniel DIMIRIU - 20.06.2022

Extensii de linie, extensii de brand, sub-brand, brand-umbrelă... sunt atât de multe categorisiri, iar companiile se confruntă cu astfel [...]

Larisa Maria Pața - 11.05.2022

Umbrella Branding este folosită pentru a oferi uniformitate liniilor de produse prin gruparea lor sub un singur nume de brand cu scopul de [...]

Daniel DIMIRIU - 05.05.2022

+ Toate articolele
Newsletter