LISTAREA PRODUSELOR ÎN SUPERMARKETURI: CE TREBUIE SĂ FACI ÎNAINTE DE A IEȘI LA RAFT?

24.06.2020
Listarea produselor în supermarketuri: ce trebuie să faci înainte de a ieși la raft?

În articolul precedent, Marketing în FMCG și cunoașterea pieței în care vrei să activezi, am discutat puțin despre industria FMCG. Acum continuăm și încheiem cu dorința tuturor companiilor din această industrie.

Atunci când vrei să fii un jucător puternic în industria FMCG, trebuie să fie luate în considerare câteva aspecte importante:

  • Produsul pe care vrei să-l distribui – așa cum am spus în articolul precedent, în categoria FMCG se clasifică produse precum alimentele, băuturile, produsele de igienă și cosmetice. Produsul cu care vrei să te lansezi pe piață sau care completează portofoliul deja existent trebuie să îndeplinească o nevoie a consumatorilor, să răspundă cerințelor pieței și să spună o poveste.

  • Cercetarea de piață – este unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să le faci înainte de a veni cu ceva pe piață. O astfel de cercetare are ca scop cunoașterea publicului, comportamentul și nevoile consumatorului, tendințele de cumpărare și consum sau concurența. Cercetarea de piață se face/actualizează constant, iar strategia de comunicare pentru produsul(ele) respectiv(e) este bazată pe această cercetare.

  • Planul de afaceri – trebuie realizat un document detaliat referitor la modul în care afacerea ta își va atinge obiectivele. Simplu, dar nu prea! Bine că există Artvertising!

  • Bugetul de marketing – vrei ca produsele tale să ajungă la consumatori? Aceștia trebuie să înțeleagă corect ceea ce transmiți, trebuie să devii un brand cu o poveste și, în același timp, trebuie să vezi ce mai face și concurența, care sunt tendințele pieței, ce faci în situații de criză etc.

Care sunt canalele comerciale ale industriei FMCG?

Super! Avem plan, avem strategie, cunoaștem piața, am văzut ce face concurența. Acum vrei să fii la raft în magazine sau supermarket-uri, nu?

Buuuun, perfect! Ne plac oamenii ambițioși, fără teamă de necunoscut!

Începem cu distribuția. Există două tipuri de producător: unul autohton și unul extern. Până să ajungă la raft, produsele trec printr-o întreagă rețea comercială de distribuție:

  1. Producătorul autohton este de două tipuri: cel care își distribuie singur marfa în retail (dacă dispune de un parc auto propriu), și cel care apelează la firmele de distribuție (zonale sau naționale) către retailul tradițional sau către industria HoReCa.

  2. Producătorul extern este cel care exportă către o societate comercială din țară, societate care devine automat importator și furnizor al retailului modern, tradițional și al industriei HoReCa.

Serviciul de listare în IKA (International Key Accounts) se adresează producătorilor și importatorilor care urmăresc să vândă produse în rețele de magazine (ex. Auchan, Kaufland, Cora etc.).

Afișarea la raft în marile lanțuri de magazine (IKA) este un lucru dorit de către orice producător, însă nu este un lucru ușor de obținut. Iar după ce se obține, trebuie să faci eforturi ca să... rămâi acolo. Vor fi situații în care produsul pur și simplu nu se va mai găsi la raft sau nu mai are prețul afișat ori va fi acoperit de alte produse din jurul lui.

Cum faci să-ți menții sau să-ți crești vânzările într-un retailer internațional? Ne găsești la numărul de telefon 0745.388.000 sau pe pagina noastră de contact www.artvertising.com.ro/contact.

MARKETING ÎN FMCG ȘI CUNOAȘTEREA PIEȚEI ÎN CARE VREI SĂ ACTIVEZI

11.06.2020
Marketing în FMCG și cunoașterea pieței în care vrei să activezi
Industria FMCG, cea aducătoare de provocări, unde competiția este la un alt nivel, iar unde imprevizibilul e la el acasă!

 vezi mai mult

ARTICOLE RECENTE

Atunci când vrei să fii un jucător puternic în industria FMCG, trebuie să fie luate în considerare câteva aspecte importante. [...]

Larisa Maria Pața - 24.06.2020

Industria FMCG, cea aducătoare de provocări, unde competiția este la un alt nivel, iar unde imprevizibilul e la el acasă! [...]

Larisa Maria Pața - 11.06.2020

La Artvertising, fiecare zi este cu și despre omul creativ și despre ce putem face mai bine pentru el și pentru societate [...]

Diana Dimitriu - 16.03.2020

+ Toate articolele
Newsletter